måndag 11 april 2011

Boktips

Hej jag vill tipsa om två böcker i samma serie. Jag har läst båda två och jag vet ej om ni har samma smak på böcker som jag men jag tycker den var bra. Första boken heter skogenssystrar som också serien heter en bild på den.och boken handlar om en kille Tom som blir mobbad i skolan.  På semestern med familjen har de köpt en sommarstuga mitt ute i ingenstans. Tom har inga kompisar där ute men han känner sig inte så  ensam. Han känner att det börjar hända mystiska saker plötsligt försvinner mat från källaren och mer får ni veta om ni läser boken.Här har vi en annan bok i serien skogenssystrar flykten då handlar den just om att tuva skall försöka rädda sina syskon vilda och månfare för att veta vilka det här är så träffade han dom i förra boken. Dom har hamnat i tre olika familjehem nu skall dom få träffa sin fjärde syster som är på andra sida mitt emellan liv och död som det står i boken.Mer får ni vet om ni läser den jag skriver inte allt för då skulle det in e bli nå kul  sen om ni läser den.Författaren heter Petrus Dahlin jag ger den 10/10 poäng kanske lite liten bild ha en bra måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar