tisdag 3 juli 2012

Uppsala!

Hej idag for vi till Uppsala för att hitta en affär som heter kawae import,  http://www.kawaeimport.se/ här är henes nätshop.
                                                      
Vi gick först och kollade Uppsalas domkyrka den är jätte stor även inuti, vi tände även ett ljus för min döda storasyster i kyrkan.

Jag och pappa gickt typ runt hela torget och tillslut hittade vi butiken och då märkte vi att det var jättenära där vi hade gått först.Jag köpte fyra sudd två, nyckelahhatar  som ser ut som oreo kakor och ett antecknings block soom ser ut som en chokladkakkamed en tugga i hörnet, den luktar till och med choklad och lite plast.

Vi gick även till en galleria och då hittade vi en butik so heter Newyorker dom hade jätte fina kläder och smycken jag köpte två linnen av samma sort fast två olika färger. Pappa kopte tre tröjor en med MJ (michael jackson) i hundform, en med Charlie Chaplin på + två andra.

Vi var lite hungriga så vi gickt till en lite resturang men den var hur häftig som helst den varr fullt i ljus slingoroch häftiga dekorationenr.Jag och pappa tog nå nudlar med grönsaker o kyckling.Som ni ser fick man ät pinnar till maten jag hade just torkat av dom för att jag skulle ha dom i husvagnen så tog servitrisen dom men jag fick ett par nya :) Jag ha haft en jätte rolig dag hoppas alla läsare har haft det också.

Imorgon ska vi till kolmården och kolla på djuren så jag ska försöka ta lite bilder men jag komer nog ta mest kort med min systemkamera och jag lämnade överförnings kabelnhemma så ni får nog se mer bilder när jag kommer hem ha en trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Och vad gulligt av er att tända ett ljus för våran lilla storasyster Lina. Underbaraste er. <3 <3 <3
    Visst är den häftig och mäktig kyrkan?
    Vilka fina grejer ni har hittat. :)
    Restaurangen var en aningens "udda".
    Ha det så kul nu idag. Hoppas att ni får fint väder och får se djuren.
    Kramar i massor
    mamma

    SvaraRadera