fredag 17 augusti 2012

Muffins bak igår!

Hej igår så bestämde jag mig för att baka muffins/cupcakes,Jag bakade regnbågsmuffins dom är mjölkfria men inte glutenfria :( tyvärr.

Receptet är här nedanför om ni också vill baka det jag måste bara säga att dom vart jättegoda :)
REGNBÅGSMUFFINS!

Ingredienser:
1 ägg                                  1 tsk vaniljsocker
1,5 dl socker                      50 g smör
2 dl vetemjöl                      0,5 dl vatten
1 tsk bakpulver

GÖR SÅ HÄR:
1. Smält smöret i en kastrull.
2. Vispa ägg och socker till en pösig smet.Rör försiktigt ner vetemjöl,bakpulver och vaniljsocker.
3. Häll därefter i smält smör och vatten och blanda till en jämn och fin smet.
4. Fördela smeten i olika skålar,beroende på hur många färger du vill använda( jag använde tre grön,röd och gul)
5. Sätt några droppar hushälsfärg eller karemellfärg i varje skål och blanda ordentligt.
6. Lägg lite av varje smet i muffins förmarna tills dom är halvfulla.
7. Använd en sked för att göra mönster sedan gräddar du dem i en muffins maskin i 12 min eller i ugnen på 200 grader i 15 minuter.

Mitt rosa rutiga förkläde <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar