lördag 24 augusti 2013

Första skolveckan!

Hej nu är då första vecka avklarad. Vi började ganska lugnt första dagen, vi lekte lite lekar, fick våra skåp och pratade med lärarna. På tisdagen så var vi ute hela dagen på Iksu arena och tränade friidrott. Därefter på onsdagen så hade vi bara "föreläsningar" om hur man redovisar på ett bra sett och söker fakta snabbt och enkelt. Vi fick även börja förbereda oss för ett projekt om växter som vi ska redovisa om på måndag. Nästa dag så fick vi skriva och bearbeta texten om sin växt och skriva klart den. På måndag ska jag på hajk med min klass och då var vi tvungen att bestämma vilken mat vi vill ha med oss och även fara och köpa den. Så det är det vi gjorde på fredag förmiddag och på eftermiddagen så fick vi läsa upp våra texter inför våran mentor så hon fick ge oss lite feedback. 

Det har varit en trevlig vecka på skolan. Träffa all klass kompisar och lärare så jag ser fram emot nästa vecka. Då ska vi på hajk från måndag till tisdag och sedan börja alla riktiga lektioner tror jag. 

Nu är vi på väg mot Sundsvall för att kolla lite grejer på Ikea. Vi ska bl.a. kolla på en ny garderob åt mig för min är trasig och så kanske det blir något mer jag vet inte :) hoppas alla läsare har en fin dag i sen sommar värmen.



2 kommentarer:

  1. Hoppas på bilder från dina köp. Garderob uppsatt och klar med kläder i. ;-)
    En under bild med dessa två Disney kompisar. ♥
    nina

    SvaraRadera