tisdag 12 juni 2012

Utsparken och resten av dagen

Ja nu ska jag säga vad vi gjorde på utsparken först så spelade 5:orna oss som våra framtida yrke mig spelade dom som nagelvårdare eller någons som håller på med naglar.Det var jätte kul för dom gjode oss typ ännuu värre.Sedan såfick vi dra lappar tre lappar var ur en hatt
  • berätta varför gurka är så gott (konstig  fråga enligt mig)
  • dansa vals med min lärare Maria( kann inte dans måste ha sett jätte roligt ut XP)
  • Krama våran rektor Inger (Tårkigt att hon ska sluta på skolan)                          
Ena killen i min klass fick bara lappar där han skulle ¨fria¨ till två av våra lärare
och ragga upp en i 5:an hahaha.
vi fick ta på oss svarta sopsäckar och 5:ornas trejejr målade en europeisk flagga på våra kinder( jag valde finland) vi hade tävling om en marabou choklad kaka då var man tvungen att hitta en socker bit i en skål med mjöl utan att använda händerna vi var även tvungen att ta tre tuggor från ett äpple i vatten utan att använda händerna där med.En kille som heter allan vann jag kom tvåa!

I slutet hade dom skrivit en låt om oss med våran musik lärarinna hela låten går så här det är en parodi av snövit och de sju dvärjarnas låt

Märta
En tjej som faktiskt fäktas kan,och teater spelar hon ibland.
Har hon en åsikt om vår sång så blogga, blogga natten lång.
Åå hum vår sång är dum men den är ju  ingenting vad gör det om hundra år när allting kommer kring.


Olivia (jag )
Ditt hus ligger lång,långt bort det blir inte en kort transport.
Olivia bloggar lite gran och målar naglarna ibland.
Åå hum vår sång är dum men den är ju ingenthing vad gör det om hundra år när allting kommer kring.

Filip
Filip är kloker han.Han spelar fotboll och han kan.
Fast ont i hålen kan han ha och det är faktiskt inte bra.
Åå hum vår sång är dum men den är ju ingenting vad gör det om hundra år när allting kommer kring. 

Isak
Isak skypar dag och natt,han spelar COD tills han får fnatt.
Har en egen facebook hund,Ja Figo han är söt och sund.
Åå hum vår sång är dum men den är ju ingenting vad gör det om hundra år när allthing kommer kring.

Allan
En skojare som dribblar bra,Ja det gör han varje dag.
Har nära till ett snällt förlåt om han har råkat i ett bråk.
Åå hum vår sång är dum men den är ju ingenting vad gör det om hundra år när allting kommer kring.



Om man känner personerna så vet man att den där låten stämmer in helt perfeckt.
Vid lunch fick vi hamdurgare och glass( jätte gott och lyxigt) sedan så regnade det så vi kunde inte vara ute eftersom vi brukar ha utedag då vi är ute.Men nu va vi inne och såg på mio min mio och drack saft och åt kakor,Det här var nog bästa dagen ever känndes precis lika kul som första dagen jag började på montessori.



3 kommentarer:

  1. Helt otroligt vilket kul evenemang. Jag är imponerad. Och det stämmer verkligen in på var och en av er. LYCKA TILL MÄRTA, FILIP, ALAN, ISAK och OLIVIA.
    Kram mamma

    SvaraRadera