fredag 19 juli 2013

Nionde dagen på semestern

Hej idag har vi åkt från Burgsvik till Slite.
Dagens aktiviteter bestod av att:
  • Åkte lite bil.
  • kolla på en fin kyrka där vi även var och tände ett ljus för lillan (min döda storasyster).
  • För till ett ställe som heter Ljugarn där det finns många fina raukar. Då cyklade vi ut till raukarna och fikade bredvid dom.
  • Kollade på en gammal kloster ruin i Roma. Där fick man även se en som blåste glas och gjorde små bollar av glas. Och även en smedja som gjorde krokar och annat kul.
  • Sedan for vi till campingen där vi är nu.
Jag tror nog aldrig jag har sett så många kyrkor som nu här på Gotland. Bara idag har jag sett då mer en fem stycket haha.











4 kommentarer:

  1. Riktigt snygga foton Oliven!

    //Sofia

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig på att fotografera. "Min" vackra ö som är så mysig. Åk in till Visby på kvällen och kolla på festligheterna där. Det är en upplevelse. Och på "spelen" som dom har. Nästan så jag längtar. Alla mysiga butiker .....
    Kram nina ♥

    SvaraRadera