lördag 20 juli 2013

Tionde dagen på semestern

Hej!

Idag har vi varit på många ställen och kollat. Först så for vi till en kyrka och kollade lite, vi tände även ett litet ljus för lillan. Sedan for vi till ett museum som heter Bunge museet där fick man se hur människor bodde under 1600-1800 talet och olika byggnader som t.e.x. en smedja, bastu, Båtskjul mm. Efter vi hade kollat på allting så gick vi och fikade på café som dom hade bredvid. Där åt vi saffrans pannkakor vilket var en upplevelse. Men det är inget jag vill rekommendera precis. Efter att vi fikat lite så började vi rulla mot Fårö. Vi tog färjan över till ön och där kollade vi på Ingemar bergmans museum. Det var roligt, jag visste inte riktigt vad han hade gjort för filmer men har hade tydligen gjort en hel del. Statyn ni ser på bilden rör på ögonen och den är från hans museum.  Där efter så for vi till Fårö fyren. Där är det väldigt fin. När vi kom tillbaka så åkte vi till Blå lagun där det är en super vacker strand med alldeles blå grönt vatten. Tillslut for vi och kollade på på cementa calk brott och nu är vi på campingen och har ätit melon och ser en film.