fredag 19 juli 2013

Sjunde dagen på semestern


Hej igår gjorde vi inte så mycket förutom att vi handlade lite matvaror så att vi slapp handla det de första vi gjorde när vi kommer till Gotland. Vi kollade även lite på några andra affärer medans vi väntade på att tiden skulle gå. Där efter att vi ätit lunch så visste vi inte vad vi skulle göra. Jag var lite trött så vi stannade på en plats i Oskarshamn där det var några båtar så jag låg och vilade i husvagnen och pappa gick bland båtarna och solade sig. När han kom för att att väcka mig så hade det gått två timmar haha. Då var jag tydligen jättetrött.

Kl sex på kvällen for vi och ställde oss i kö för att komma ombord på färjan. Vi satt i kö tills kl nio innan vi fick komma ombord på båten. När vi äntligen hade kört in och suttit oss vid ett bord så fikade vi lite och spelade kort. Vi spelade nästan hela båtturen vilket var tre timmar. Vi var även och kollade runt lite på båten fast det var inte så mycket att kolla på förrutom på deck för det var kul. Jag hittade även en liten kompis som fick följa med mig hem (till husvagnen).

När vi kom fram till Gotland var kl 00.05 så då var det väldigt mörkt vi var även först ut av alla bilar så vi fick den bästa rast platsen. Vilken tur vi hade för efter ett tag så fylldes hela rast platsen med husvagnar och husbilar så det var lite kul.




2 kommentarer:

  1. Det var väl kul att vara först någon gång. Ha det så nra på denna underbara ö i värmen och solen. Njut av sommaren och ledigheten. Kramar i massor ♥

    SvaraRadera